سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 8:42 عصر | نویسنده : 09

 

زیبایی برای همه سنین, رسیدن به زیبایی

 

آرایش و زیبایی - بیایید از اینجا شروع کنیم: شما زیبا هستید. این را از هر فردی که به شما علاقه دارد سوال کنید، حتما او نیز با نظر من موافق است؛ ولی آیا خود شما نیز می‌‌توانید این زیبایی را احساس کنید؟ زیبایی چیست؟ مغز ما خود زیبایی را درک می‌کند.

اگر تمامی زنان و مردان به یک نسبت زیبا و ایده‌آل بودند، چه اتفاقی می‌افتاد؟! واقعاً تصور آن نیز وحشتناک است. با این حال، اغلب زنان و مردان همواره برای رسیدن به زیبایی و دستیابی به کمال در تلاشند و خود را با ستاره‌های فیلم‌ها مقایسه و سعی می‌کنند با خرید لباس‌‌های گران‌قیمت و استفاده از محصولات آرایشی و لوسیون‌ها، زیبایی خود را دوچندان کنند، ولی چگونه می‌‌توان بدون این‌کارها همچنان احساس زیبایی کرد؟ اصلا احساس زیبایی به چه معناست؟ با نگاه کردن به آینه می‌‌توانید مطمئن شوید که لباس‌های شما مرتب و منظم است چیزی روی دندان‌های‌تان نیست و موها و ابروهای شما در شرایط مناسبی قرار دارند. زیبایی و اعتماد به نفس تصاویری هستند که ما در هر سنی آن را تجربه و با آن در هر سنی مبارزه می‌کنیم! احساس زیبایی، مزایای مثبت بسیاری دارد؛ به ویژه هنگامی که احساس کنید، اعتماد به نفس و زیبایی شما درونی است.

پزشکان معتقدند که احساس زیبایی، سلامتی جسمانی را به همراه خواهد داشت. سلامتی در طول زندگی از شش عادت روزانه تشکیل می‌شود که عبارتند از: ورزش، ضد آفتاب، آب، ویتامین و اجتناب از سموم. در هر سنی می‌‌توان به اعتماد به نفس دست یافت.

دردوران نوجوانی

اکثر نوجوانان خود را با ظاهر همسالان خود مقایسه می‌کنند؛ در صورتی که باید با تمرکز بر درون، اعتماد به نفس را درون خود ایجاد کرد. از نوجوانان خود در منزل سوال کنید که به چه چیزی اعتقاد دارند و به چه چیزهایی علاقه‌مندند؟ و تمایل دارند در مورد آنچه که می‌بینند و احساس می‌کنند و . . . چه چیزی بدانند؟ نوجوانان تقریباً آنچه را میلیاردرها ادعا می‌کنند به صورت نهفته درون خود دارند. نوجوانانی که بیشتر روی یادگیری متمرکز هستند، آنچه که موجب شادی و خنده‌شان می‌شود، احساس هوشمندی است. راهی پیدا کنید که آنها احساس آرامش کنند. آنان را به سمت نیروی قدرت و مثبت اندیشی هدایت کنید. مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی یک محافظ فکری است که نه تنها شادی‌آور است بلکه از ایجاد چین و چروک بر روی پوست نیز پیشگیری می‌کند. فقط کافی است نوجوانان در این سنین با افکار و احساسات منفی مبارزه کنند. مثبت عمل کنید و مثبت بیندیشید؛ حتی اگرآن رادرون خود احساس نمی‌کنید. تصورات مثبت را دنبال کنید‌، زیرا احساسات درست غالباً به دنبال یکدیگر می‌آیند. علل بروز رفتار و احساسات منفی را درخود بیابید و بر آنها غلبه کنید.

در دهه بیست زندگی

همانگونه که با استعداد‌های خود آشنایی پیدا می‌کنید، با پیام‌های منفی ذره ذره اعتمادبه نفس شما افزایش می‌یابد. به خود یادآوری کنیدکه همه انسان‌ها یکسان نیستند و توانایی شما منحصر به فرد است. بر ترس و وحشت خود غلبه کنند، زیرا ترس باعث می‌شود قدر آنچه را که در حال حاضر دارید ندانید و زمانی که ترس و وحشت از حد معمول تجاوز کند، شما را از لذت بردن از لحظه و یا ایجاد تغییر در زندگی باز می‌دارد. با افزایش اعتماد به نفس می‌توانید بر ترس خود غلبه کنند. دوری و مواجه نشدن با هر آنچه که از آن می‌هراسید، موجب رویارویی سخت‌تر می‌شود و همین‌طور دنیای شما کوچک‌تر خواهد شد و عزت‌نفس‌تان کم‌تر می‌شود.

در دهه سی

کم‌کم با افزایش سن، خشم و عصبانیت به یک واکنش طبیعی در برابر مشکلات تبدیل می‌شود. افراد در این سنین زودرنج‌تر خواهند بود و ابراز خشم و عصبانیت برای اشخاصی که با موضوع و رویداد ناخوشایندی مواجه می‌شوند معمولاً اثر و بازتاب منفی دارد. البته توجه داشته باشید که فرو نشاندن خشم و عصبانیت نیز اثر بدی بر سلامتی و انرژی دارد.

معمولاً خانم‌ها کمتر از آقایان می‌‌توانند احساسات منفی خود را کنترل کنند و در اکثر موارد آنها را فرو می‌نشانند و درون خود می‌ریزند. سعی کنید هر روز یک فهرستی از چیزهایی را که دوست دارید و انجام داده‌اید، تهیه کنید. عادات خوب زندگی را فراموش نکنید. هر فردی خود مسؤول خوشبختی خود است.

در دهه چهل

در سن چهل سالگی یک اتفاق خوب برای ما می‌افتد و آن اینکه تصویرمان نسبت به خودمان تغییر می‌کند و احساس کمال می‌کنیم. هیچ احساسی از این حس زیباتر نخواهد بود. این حس دردها را کاهش می‌دهد و مشکلات را برطرف می‌کند.

در دهه پنجاه

دور شدن از دوران کودکی با افزایش سن موجب می‌شود که حتی اگرظاهر زیبایی داشته باشیم، روی روابط و احساسات درونی ما تاثیر بگذارد و به سلامتی ما آسیب برساند، اجازه ندهید احساس پیری بر شما غلبه کند. بعضی کارها باعث افزایش احساس پیری و سالخوردگی می‌شود. بنابراین از انجام آنها خودداری کنید. برخی از این کارها عبارتند از: کارکردن در محل‌های تاریک کار کردن در محلی که تمام افراد در آنجا بزرگ‌تر از شما هستند. کار کردن در تمام روزهای هفته و انجام کارهای تکراری و کارهای شیفتی کارهایی با حقوق کم و در نهایت بازنشستگی

در دهه شصت

در این سنین ظاهر افراد تفاوت میان افراد دارای عادات جسمانی و روحی خوب با سایر افراد را نشان می‌دهد. حتی اگر در مقاطعی از این سال‌ها با شیوه نادرست زندگی می‌کردید، در این دهه از زندگی‌تان شش عادت خوب روزانه (ورزش، استفاده از ضد آفتاب، نوشیدن آب فراوان، ویتامین و اجتناب از مواد سمی، رژیم غذایی سالم) را انجام دهید.

در دهه هفتاد زندگی

علاوه بر تمرکز بر سلامت جسمانی؛ بر سلامت روحی خود نیز تمرکز کنید و اوقات بیشتری را با دوستان و همسالان خود بگذرانید همچنین به مسافرت بروید و از ماندن طولانی‌مدت در منزل بپرهیزید.

در دوره هشتاد، نود و صد سالگی

طنز و خندیدن در این سنین موجب احساس زیبایی و امید می‌شود. اگر می‌خواهید یک زندگی طولانی و سالم داشته باشید، از خوردن و نوشیدن و انجام هر آنچه که در تلویزیون و یا سایر رسانه‌ها به دروغ و به منظور جلب مشتری و فروش اجناس تبلیغ می‌شوند، خودداری کنید. بهترین احساس و نگاه و نظر را داشته باشید و از زندگی لذت ببرید. اگر خانواده شما دور از شما زندگی می‌کنند. مرتب به آنها تلفن بزنید و یا برای آنها نامه بنویسید. حفظ ارتباط با دیگران مانع از ایجاد احساس بد در شما می‌شود. هر زمان که برای‌تان مقدور است خانواده و بستگان خود را به منزل دعوت و با آنها صحبت کنید و لطیفه تعریف کنید و بخندید. خنده می‌تواند فشارخون را کاهش دهد و گردش خون و متابولیسم و سوخت و ساز بدن را بهبود بخشد. خنده به بدن اکسیژن می‌رساند و کمک می‌کند که انرژی و شادابی و نشاط بیشتر شود و اندروفین را که یک مسکن و آرام‌بخش طبیعی است در بدن ترشح می‌کند. خندیدن به شما کمک می‌کند که به لحاظ روحی و فکری در آرامش بیشتری قرار بگیرید و اگر بخواهید کاری پرمسؤولیت را انجام دهید بهتر از عهده انجام آن برآیید.

اگر به لحاظ جسمانی و روحی در آرامش بیشتری قرار بگیرید، خطوط و چین‌وچروک چهره، همچنین اختلالات و مشکلات گوارشی شما برطرف می‌شود و به احتمال زیاد خواب بهتری خواهید داشت و تمامی این موارد موجب می‌شوند تا چهره‌ای آرام و زیبا داشته باشید. تمدد اعصاب، حرکت و فعالیت بدنی انرژی بخش، موجب سفت شدن بدن و افزایش نیرو، انرژی و نشاط در بدن است ای کاش کسانی که برای دستیابی به آرامش متوسل به استفاده از داروهای آرامبخش می‌شوند، قبل از استفاده از آنها ورزش و البته تمدد اعصاب را امتحان می‌‌کردند که با آزادسازی اندروفین‌های طبیعی در بدن موجب بهبودی روحیه می‌شود. هزاران سال است که فواید تمدد اعصاب با انجام ماساژ خوب و صحیح مورد توجه قرار گرفته است، چرا که با ماساژ ابتدا گیرنده‌های عصبی واقع در پوست تسکین می‌یابند، سپس فشارخون و ضربان نبض کاهش یافته و مانع از انتشار اسیدلاکتیک در عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود. و با تنفسی عمیق‌تر احساس سلامتی و شادابی بیشتر خواهید داشت و این احساس درونی به ظاهر و پیرامون شما نیز منتقل می‌شود.

منبع: دنیای سلامت




تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 8:33 عصر | نویسنده : 09

ترک کف پا, درمان ترک پا

ترک کف پا را جدی بگیرید

یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: عفونت‌های باکتریایی و قارچی موجود بر ترک‌های سطح کف پا ممکن است باعث مقاومت ترک‌ها شود بنابراین برای درمان ترک پا بهتر است ابتدا عفونت‌ها را از بین ببریم.

دکتر امیر هوشنگ احسانی ، ترک‌های عمیق پا را حاصل خشکی زیاد پوست و در برخی مواقع اگزمای پوستی دانست و گفت: درمان‌ دیگری به جز چرب و مرطوب نگه داشتن آن در شرایط خشکی پوست وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر در عمق ترک‌های پا، عفونت‌های باکتریایی و قارچی نشت کرده باشد باعث بسته شدن ترک‌ها می‌شود و درمان و رفع ترک‌ها را به تعویق می‌اندازد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در رابطه با درمان این عارضه پوستی توصیه کرد: درمان‌های آنتی باکتریال ضد میکروبی و ضد قارچی در ترک‌های مقاوم با استفاده از پمادهای ضد التهاب، نرم‌کننده و چرب‌کننده تاثیر زیادی دارند.

احسانی بسیاری از موارد خشکی دست و پا را حالت اگزمایی پوست دانست و گفت:‌ در این موارد پوست در تماس با ماده محرک دچار حساسیت و خشکی می‌شود و در صورت پیشرفت ضایعاتی چون التهاب، خارش، ترک و ترشح را در پی دارد.

وی در رابطه با درمان اگزمای پوستی، گفت: قبل از بروز اگزمای پوستی باید از بروز آن پیشگیری کرد چرا که درمان اگزما و خشکی ناشی از آن چندان تاثیری ندارد و بهتر است قبل از پیدایش اگزما مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

منبع:صدف نیوز




تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 8:28 عصر | نویسنده : 09

 

سیاهی های سر زانو,سیاهی های سر زانو و آرنج

مشکل سیاهی زانو و سرآرنج‌هاست، مشکلی رایج که بسیاری از خانم‌ها را آزار می‌دهد تا جایی که حتی در خانه‌ خودشان یا در میان زن‌های دیگر نمی‌توانند لباس‌های دلخواه‌شان را بپوشند چراکه سیاهی‌های زانو و آرنج بیش از هر چیز جلب توجه کرده و به زیبایی زنانه آنها خدشه وارد می‌کند.


در اینجا سعی کرده‌ایم از جنبه‌های مختلف این مشکل را بررسی کنیم یعنی اول در مورد علل آن صحبت کنیم و بعد راه‌حل پزشکی و غیرپزشکی متفاوتی را برای بهبود این حالت ارائه دهیم، البته مسلم است که اگر به پزشک مراجعه کنید راه‌حل‌هایی متناسب با نوع پوست شما ارائه خواهد داد.
 
کدام لیزر به رفع تیرگی کمک می‌کند؟
استفاده از لیزر در درمان تیرگی پوست باید بسیار با احتیاط انجام شود؛ تنها لیزری که بدون عارضه می‌تواند پوست را روشن کند لیزرکیوسویچ N-dyag است. با این لیزر طی 20-7 روز تیرگی‌ها از بین می‌روند، البته با توجه به میزان تیرگى زمان‌های متفاوتی برای از بین بردن سیاهی‌ها لازم است، یعنی هر چه تیرگى بیشتر باشد تکرار لیزر و زمان بیشتری می‌خواهد.

چرا آرنج و زانو سیاه می‌شوند
رعایت نکردن بهداشت: عدم رعایت بهداشت و تجمع سلول‌های مرده در نواحی آرنج و زانو می‌تواند یکی از علل تیرگی پوست این ناحیه مخصوصا در کودکان باشد.

اصطکاک مداوم: آرنج و زانو نواحی‌ای هستند که بیشتر درمعرض تماس با محیط و اصطکاک با البسه، مبل، فرش، میز و… قرار می‌گیرند و این آسیب‌های مکرر ومداوم سبب افزایش ضخامت پوست در این نواحی و تیره شدن آنها می‌‌شود.

سر زانو نشستن و لم دادن روی آرنج: فشار و اصطکاک ناشی از این حرکات باعث افزایش ضخامت و تیرگی زانو و آرنج می‌‌شود.

تماس زیاد با نور آفتاب: کسانی که تماس زیادی با نور آفتاب دارند و این نواحی در معرض آفتاب قرار گیرد به‌دلیل تولید ملانین بیشتر پوست ظاهری تیره به‌خود می‌گیرد.

خشکی پوست: خشکی باعث می‌شود که پوست استعداد بیشتری برای تیره شدن داشته باشد. پوست زانو و آرنج غدد سباسه (چربی) کمتری نسبت به سایر قسمت‌های بدن دارد بنابراین بیشتر احتمال خشک شدن دارد.

بعضی بیماری‌ها: از جمله سندرم آدیسون، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCO) و تغییرات هورمونی که در بارداری رخ می‌دهد از علل تیرگی پوست این نواحی است.

با کمک پزشکان
اگر بخواهید در زمان کوتاهی زانوها و سر آرنج‌ها را سفید کنید، می‌توانید از پزشک‌تان بخواهید برای‌تان میکرودرم‌ ابریژن انجام دهد که یک پیلینگ فیزیکی است. همچنین پیلینگ‌های شیمیایی با TCA یا اسید گیلیکولیک که در مطب پزشک انجام می‌شود هم به روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند و سبب افزایش جذب و نفوذ داروهای روشن‌کننده می‌شود. روش دیگری هم به نام میکروپوریشن وجود دارد که در آن داروهای ضدلک از طریق کانال‌های الکتریکی که با دستگاه میکروپوریشن ایجاد می‌شود وارد عمق پوست می‌شوند و اثر خود را اعمال می‌کنند. در صورتی که به هر دلیلی از این شیوه‌ها نتیجه نگرفتید یا نتوانستید تهیه کنید، بهتر است روش‌های خانگی و استفاده از ترکیبات طبیعی را امتحان کنید.

اگر برای سفید شدن عجله ندارید
اگر پوست حساسی دارید و فعلا عجله زیادی برای سفید شدن پوست‌تان ندارید پیشنهاد می‌کنیم سراغ کرم‌های روشن کننده حاوی هیدروکینیون بروید که می‌توانند به روشن شدن پوست کمک کنند. (اگرچه ممکن است حدود 3 ماه طول بکشد تا اثر کنند). البته یادتان باشد که مصرف نادرست و طولانی این دارو می‌تواند تغییر رنگ غیریکنواخت در پوست ایجاد کند و به همین دلیل بعضی از پزشکان این دارو را با دیگر داروها مانند ترتینوئین، اسید آزالالیک یا اسید کوژیک ترکیب می‌کنند تا نتایج بهتری ایجاد کنند.

 7 نوع کرم‌ موثر برای رفع تیرگی زانو
 1. کرم‌های حاوی AHA و اسید سالیسیلیک: این ترکیبات در کرم‌های چرب اگر ساخته شوند کمک خوبی به روشن‌تر شدن پوست می‌کند.

2. کــرم‌های کراتولیتیک: این کرم‌ها لایه‌ شاخی را نازک و از ضخیم‌شدن و تیرگی پوست این ناحیه پیشگیری می‌کنند.

3. کرم‌های حاوی اوره 5 تا 10 درصد: با نفوذ در لایه‌های عمیق پوست، آن را نرم کرده و پوسته‌ریزی  را آسان می‌کند.

4. کــرم‌ها یا ژل‌هـای روشن‌کننده: این محصولات از عناصری مانند اسید لاکتیک، عصاره شیرین‌بیان، اسید کوجیک، عصاره آلفا آربوتین، پودر امبلیکا، کره درخت روغن قلم، روغن گل پامچال و عصاره گریپ فروت ساخته شده‌اند که می‌توانند زانوهای شما را در 2 تا 3 هفته روشن کنند.

5. کرم‌های اسکراب یا ساینده: این کرم‌ها برای برداشتن پوست‌های مرده مناسب هستند البته باید یادتان باشد که نباید سایش شدید و روزانه باشد چون باعث می‌شود پوست آسیب ببیند وحتی امکان دارد تیره‌تر شود.

6. کرم‌های استروئیدی ملایم: در مواقعی که دلیل خشکی و پوسته‌ریزی اگزماست، اما بهتر است در این شرایط به پزشک مراجعه کنید.

7. کرم‌های مرطوب‌کننده: بعد از سایش موضع و حمام کردن حتما روی موضع مورد نظر را کرم‌مرطوب‌کننده بمالید، شب‌ها قبل از خواب هم استفاده کنید؛ یادتان باشد که بعد از درمان هم برای جلوگیری از تیرگی مجدد استفاده از مرطوب کننده الزامی است.
منبع:مجله سیب سبز




تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 8:23 عصر | نویسنده : 09

 

موی رنگ شده,محافظت از موی رنگ شده

 

نکات قابل توجه قبل از رنگ کردن مو:چند نکته را قبل از رنگ کردن موهای خود به صورت دائمی به خاطر بسپارید

از رنگ موهایی که خیلی زیاد خاکستری هستند و با رنگ پوست شما تناسبی ندارند، استفاده نکنید. رنگ موهای طلایی نیز با هر چهره‌ای متناسب نیستند و باید در مورد استفاده از آنها نیز دقت کنید. همیشه قبل از رنگ کردن موها از نرم‌کننده موی سر که مناسب موهای‌تان است، استفاده کنید. به درخشندگی موها بعد از رنگ کردن آنها کمک می‌کند. سعی کنید خیلی خلاق نباشید. هر چه رنگ‌های متنوع‌تر را ترکیب کنید و به موهای‌تان بزنید، بیشتر به موهای‌تان آسیب خواهید رساند. از رسیدن رنگ مو به ریشه‌های مو خودداری کنید؛ چرا که به موها آسیب می‌رساند.

رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ اصلی موهای خودتان تناسب داشته باشند. قبل از رنگ کردن با کرم سطح پوست گردن، اطراف گوش‌ها و پیشانی را بپوشانید تا دچار برخی حساسیت‌های پوستی نشوید. مهم‌ترین مزیت استفاده از رنگ‌های دائمی این است که اثر آنها برای مدت زمان طولانی روی موها حفظ می‌شود و برای پوشاندن موهای سفید سر مناسبند، اما به هر حال قبل از استفاده باید معایب استفاده از رنگ‌های دائمی را نیز بدانید. مثلاً باید مرتباً ریشه موها را رنگ کرد؛ زیرا موها دائماً در حال رشد هستند و استفاده مکرر از این رنگ‌ها به دلیل مواد شیمیایی تند و تیز موجود در آنها با گذشت زمان به موها آسیب می‌رساند. در صورت تمایل به استفاده، حتماً به نکاتی که اشاره شد توجه کنید تا سلامت موهای‌تان از بین نرود. معمولاً استفاده از نرم‌کننده در تمام موارد مربوط به رنگ کردن توصیه می‌شود.

تأثیرات استفاده از رنگ موهای دائمی

گاهی اوقات برخی حساسیت‌ها به رنگ موهای دائمی آسیب‌هایی همچون خارش شدید پوست سر را به همراه دارند. با انتخاب محصولات مناسب از خشکی موها و ریزش آنها جلوگیری کنید. مو، از کراتین تشکیل شده است. رنگ طبیعی موها تحت تأثیر رنگدانه‌های بنام ملانین است. دو نوع ملانین وجود دارد: یوملانین و فئوملانین. یوملانین باعث رنگ قهوه‌ای و سیاه موها و فئو ملانین باعث رنگ قرمز موها می‌شود. نبود هر یک از این دو ملانین باعث سفیدی موها می‌شود.

یک رنگ موی خوب باید به موها درخشندگی و زیبایی دهد؛ به طوری که با دیدن آنها احساس لذت کنید. به خاطر داشته باشید که اگر موهای‌تان آسیب دیده‌اند، با رنگ کردن آنها شرایط بسیار بدتر می‌شود.

مراقبت از موهای رنگ‌شده

بهتر است همیشه از شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده کنید. از موهای‌تان در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کنید؛ وگرنه رنگ موهای‌تان کم‌کم تغییر خواهد کرد وموهایتان خشک خواهد شد. استفاده از شامپوهای حاوی ضد آفتاب تا حدودی کمک کننده می‌باشند. قبل از ورود به استخرهای کلردار، موهای خود را با اسپری آب خیس کنید و بعد از استخر نیز موهای خود را بشویید زیرا کلر، موهای شما را کدر و مات می‌کند و حتی مشکلاتی مثل خارش شدید به وجود می‌آورد.

از تقویت‌کننده‌های مو استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد از سشوار کشیدن اجتناب کنید. بعد از استحمام از شانه با دندانه های بزرگ بجای برس استفاده کنید، چون آسیب کمتری به موهای رنگ شده که شکننده‌تر هستند میرساند. از ماساژ موها با حوله خودداری کنید ،چون باعث شکسته شدن و آسیب موها می‌شود. از نرم کننده یا ماسک موی مناسب استفاده کنید تا رطوبت مو حفظ شود چون رنگ موهای دایمی به علت آسیب به ساقه مو باعث خشکی مو می شوند.

منبع:زیبــا شــو دات کام




تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 4:30 عصر | نویسنده : 09

در رژیم غذایی ما برخی از مواد غذایی یافت می‌شوند که ما با خوردن آنها به کند ذهنی و نابودی هوش بیشتر کمک می‌کنیم.

در زندگی انواع مختلفی از مواد غذایی وجود دارند که به نابودی هوش منجر می‌شود، ‌در این مقاله به شرح مواردی از آن می‌پردازیم.

 

همه ما با آن دسته از مواد‌غذایی که باعث حملات قلبی، چاقی، سرطان و دیگر موارد ذکر نشده‌ای که تند و زننده هستند آشنا هستیم. اما در واقع خوراکی‌هایی وجود دارند که خوردن آنها باعث نابودی هوش می‌شود.

 

این دسته از مواد غذایی شامل الکل، مواد ‌غذایی کم‌ارزش، قندهای مصنوعی است که باعث بیماری‌های فوق‌الذکر می‌شود.
بنابراین، اساساً آنچه برای باقی‌ماندن در بدن بد است که بخوبی در مغز ذخیره نشود.

 

گیج کننده است که در زندگی ما هیچ راه فراری از این مواد غذایی وجود ندارد که در این لیست ذکر شده است.
اما به یاد داشته باشید که برای زندگی کردن به صورت سالم در حد اعتدال کلیدی وجود دارد.

اگر ما تعادل بین سالم و ناسالم بودن مواد غذایی را مدیریت کنیم، قطعا به ما اجازه داده می‌شود تا از خوش‌گذرانی‌های گاه به گاه، بیش از حد لذت بریم.

 

رژیم غذایی, تغذیه سالم, مضرات الکل

 

1. الکل
قطعا برای شهرت الکل به عنوان قاتل مغزی خود متعجب نمی‌شویم.
ما معمولاً از پیامدهای مخرب و ویرانگر الکل بر کبد خود آگاهی داریم اما این در حالی است که الکل همچنین می‌تواند صدمات جدی به سلول‌های مغزی نیز وارد کند.

 

عوارض جانبی شناخته شده از الکل شامل لغزش‌های حافظه و عدم تمرکز است. سوء مصرف طولانی مدت الکل نیز باعث اختلال در قوای شناختی می‌شود.

 

رژیم غذایی, تغذیه سالم, مضرات الکل

 

2. تنقلات
برگرها، سرخ‌کردنی‌ها و چیزهایی شبیه آن ما را دچار وسوسه ‌می‌کند اما خوردن این مواد غذایی باعث انباشته شدن چربی‌ها ‌می‌شود که این امر اعتیاد را بوجود می‌آورد.

 

مصرف نامحدود تنقلات مانع تولید «دوپامین» می‌شود که ماده شیمیایی «شادی» در بدن ما است و علائمی را به وجود می‌آورد که با نوسان اخلاقی و افسردگی ارتباط دارد.

 

رژیم غذایی, تغذیه سالم, مضرات الکل

 

3. محصولات غذایی غنی از قند
قند‌های ذخیره شده که مسبب مشکلات عصبی است.
مصرف بیش از حد قند منجر به کاهش تولید یک ماده شیمیایی در مغز می‌شود که به عنوان فاکتور نوروتروفیک مشتق شده از مغز شناخته شده است.

 

نبود این ماده باعث اختلال در یادگیری و همچنین به خاطر سپردن می‌شود. طبیعت اعتیاد‌آور شکر عواقب بلند مدتی بهمراه دارد به طوریکه بر توانایی یادگیری تاثیر می‌گذارد و مهارت‌های شناختی را تضعیف می‌کند.

 

رژیم غذایی, تغذیه سالم, مضرات الکل

 

4. مواد غذایی سرخ شده
مواد غذایی سرخ شده، به سبک پخت جنوبی در جنوب شرقی آمریکا به عنوان «کمربند سکته مغزی» شناخته شده است.

سطوح بالای چربی و کلسترول موجود در مواد غذایی سرخ شده بر دیواره‌های شریان تامین خون به مغز رسوب می‌کند؛ عدم خون‌رسانی کافی در نهایت باعث سکته مغزی می‌شود.
بنابراین، هنگامی که در رژیم غذایی به طور منظم شامل مواد غذایی سرخ شده باشد، شما بیشتر با دردسر و مشکلات مواجه می‌شوید.

 

رژیم غذایی, تغذیه سالم, مضرات الکل

 

5. وعده‌های غذایی منجمد شده
اکثر افراد در زندگی خود به دلیل زمان کمی که دارند مجبور می‌شوند که غذاهای خود را فریز کنند.
مصرف مواد غذایی یخ زده، به طور منظم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد و همچنین به زوال عقل که تخریب سلول‌های مغزی در طول زمان است،‌ منتهی شود.

 

رژیم غذایی, تغذیه سالم, مضرات الکل

 

6. محصولات غذایی شور
مواد غذایی شور درست مانند مواد قندی، می‌تواند اعتیاد آور باشد و با عواقب خطرناک همراه باشد.
سدیم در تغییرات فشار خون شناخته شده است اما نکته اینجاست که آیا می‌دانید که این ماده می‌تواند همچنین توانایی‌های تفکر ما را مختل سازد؟
برای هر چیزی پزشکان به ما توصیه نمی‌کنند که مصرف نمک را کم کنیم.
نمک، به عنوان یک ماده نگهدارنده در ترشی‌ها استفاده می‌شود، پس از زیاده‌روی در خوردن آن خودداری کنید.

 

رژیم غذایی, تغذیه سالم, مضرات الکل

 

7. پروتئین‌های فرآوری شده
پروتئین‌ها و چربی‌ها چیزهایی که ما از دوران مدرسه آنها را می‌شناسیم.
زمانی که پروتئین‌ها فرآوری می‌شوند و تبدیل به سوسیس، پپرونی و کالباس، می‌شوند پروئتین‌ها خطرناک می‌شوند.
مواد نگهدارنده، مانند نیترات سدیم، زمانی که در فرآوری گوشت با پروتئین‌ها ترکیب می‌شود بسیار سرطان زا می‌شوند.

 

رژیم غذایی, تغذیه سالم, مضرات الکل

 

8. نیکوتین
نیکوتین زمانی که به میزان بالا مصرف می‌شود به دلیل کاهش عرضه خون و اکسیژن به مغز به عنوان عامل سرطان شناخته می‌شود.

 

علاوه بر این، سفت ‌شدن مویرگ‌ها و تأثیر بر عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی و انتقال مواد شیمیایی در بدن از دیگر عوارض آن به شمار می‌آید.

 

رژیم غذایی, تغذیه سالم, مضرات الکل

 

9. شیرین کننده‌های مصنوعی
بسیاری از ما نسبت به این موضوع که شیرین کننده‌های مصنوعی در زندگی ما فاقد آسیب هستند دارای تصور غلط هستیم.
استفاده از شیرین‌کننده‌های مصنوعی در نهایت به آسیب‌های مغزی منتهی می‌شود.

 

رژیم غذایی, تغذیه سالم, مضرات الکل

 

10. چربی‌های ترانس
چربی‌های ترانس (trans fats) هنگام افزودن هیدروژن به روغن‌های مایع گیاهی (عمل هیدروژنه کردن)، برای بالابردن نقطه ذوب آنها (جامد کردن) جهت افزایش طول عمر و پایداری شان به وجود می‌آیند.

 

چربی‌های ترانس در روغن‌های شیرینی‌پزی، روغن نباتی جامد، مارگارین‌ها، شیرینی‌ها، غذاهای حاضری، غذاهای سرخ شده مثل پیراشکی و سیب‌زمینی‌ سرخ‌کرده و سایر غذاهایی که با روغن‌های هیدروژنه، پخته یا سرخ شده‌اند، یافت می‌شوند.

 

مصرف چربی‌های ترانس خطر ابتلا به بیماری کرونر قلبی را افزایش می‌دهد؛ در طی یک دوره، ما را با درد و رنج یک سکته مغزی حساس مواجه می‌سازد.

 

همچنین، مصرف این نوع چربی سبب کم شدن حجم مغز می‌شود که در نهایت به بیماری آلزایمر منتهی می‌شود.
منبع:farsnews.com

?




  • فصل زمستان
  • قالب بلاگفا
  • زیبا مد
  • صبح