سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 9:0 عصر | نویسنده : 09

جوش‌های سرسیاه,رفع جوش‌ها

 

رفع جوش‌های سرسیاه بینیبا وجود حکایت‌های معروفی که درباره جوش‌های سرسیاه روی بینی بر سر زبان‌ها افتاده، وجود چنین جوش‌هایی به دلیل کثیفی پوست نیست.

در حقیقت شستن زیاد بینی و صورت، پوست بینی را چرب‌تر و جوش‌های سرسیاه را پدیدار می‌کند. معمولا برای رهایی از این جوش‌های کذایی، خالی‌ کردن آنها اولین گزینه‌ای است که به ذهن ما می‌رسد، اما با این کار، تنها بینی خود را پر از روزنه‌های خالی خواهید کرد.

اگر به این کار ادامه دهید، در نهایت به پوستتان آسیب می‌رسانید. در اینجا 6 راه‌حل ساده برای از بین‌بردن جوش‌های سرسیاه روی بینی را بیان می‌‌کنیم:

1- در طول روز صورت خود را دوبار بشویید؛ یک بار هنگام صبح و یک بار غروب. سپس با استفاده از لوسیون پاک‌کننده ملایمی صورت خود را شستشو دهید، پوست بینی‌تان را بیشتر. اگر احساس کردید پوستتان خشک یا پوسته‌پوسته شده، لوسیون خود را تغییر دهید و فقط یک بار در طول روز از آن استفاده کنید.

2- برای صورت خود لوسیون‌هایی بخرید که حاوی اسیدسالیسیلیک یا پراکسید بنزوئیل باشند. این اطلاعات از تحقیقات مرکز بهداشتی دانشگاه مریلند به دست آمده است. دو لوسیون حاوی این مواد را در آن واحد با هم مصرف نکنید، چون با واکنش ناخوشایندی مواجه خواهید شد.

3- یک بار در طول هفته، صورتتان را بخور دهید. کاسه‌ای را پر از آب‌جوش کنید. حوله‌ای را روی سر خود قرار دهید و روی کاسه خم شوید به طوری که حوله کاملا دور سرتان را گرفته باشد و بخار ایجادشده از زیر حوله خارج نشود. به مدت 5 دقیقه صورت خود را بخور دهید. سپس به آرامی صورتتان را خشک کنید.

4- در طول هفته، یک بار پس از بخور دادن صورت، از چسب‌های مخصوص از بین بردن جوش‌های سرسیاه استفاده کنید. چسب را روی بینی خود قرار دهید و سپس با توجه به زمان تعیین شده در دستورالعمل استفاده از این چسب، آن را روی بینی نگه دارید. به خاطر داشته باشید که حتما پیش از انجام این کار، باید بینی خود را خشک کنید. سپس چسب را به دقت از روی بینی بردارید. چسب باید برخی از سیاهی‌ها و چرک‌ جوش‌های روی بینی را به خود جذب کرده باشد، به طوری که دیگر نیازی به خالی کردن جوش‌ها نباشد. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

5- در طول روز یا پس از شستن صورت، مرطوب‌کننده بدون روغن به پوست بینی خود بمالید. محصولاتی که حاوی روغن نیستند، چربی پوست را کاهش می‌دهند که این مساوی با کاهش جوش‌های سرسیاه هم هست.

6- با پزشک خود مشاوره کنید و از او بخواهید کرم رتینویید غنی از ویتامین A برایتان تجویز کند. این داروها، اندازه روزنه‌های پوستی شما را کاهش می‌دهد و آنها را منقبض می‌کند. هنگام شب، قبل از خواب لوسیون‌هایی را که پیش از این به آنها اشاره شده، به صورت خشک و تمیزتان بزنید.

برنامه مراقبت از پوست خود را به صورت مداوم ادامه دهید. اگر نتایج دلخواه به سرعت پدیدار نشد، خسته و ناامید نشوید. هرگز صورت خود را محکم مالش ندهید. این کار پوستتان را چرب‌تر می‌کند.

منبع :Salamatnews.com




تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 8:58 عصر | نویسنده : 09

جوانی پوست, ماساژ هایی برای صورت

 

ماساژ مانع به وجود آمدن خطوط بیشتر در صورت می شود (اگرچه با این کار نمی توان خطوط عمیقی که از قبل پدید آمده اند را از بین برد). بهترین کار این است که هنگام استفاده از کرم های خانگی خودتان آنها را با این روش ها روی صورت ماساژ دهید.

خطوط و چین و چروک نسبتا عمیق به این راحتی ها از بین نمی رود و شاید تنها به کمک جراحی پلاستیک ترمیمی این خطوط و چین و چروک ها را بتوان از بین برد که مسلما هزینه زیادی هم در برخواهد داشت اما می توان تا حد زیادی با روش های متفاوتی ظهور این چروک ها را به تعویق انداخت، از تغذیه صحیح گرفته تا کرم های ضد چروک و حتی ماساژ که هیچ خرجی هم برایتان ندارد. ماساژ مانع به وجود آمدن خطوط بیشتر در صورت می شود (اگرچه با این کار نمی توان خطوط عمیقی که از قبل پدید آمده اند را از بین برد). بهترین کار این است که هنگام استفاده از کرم های خانگی خودتان آنها را با این روش ها روی صورت ماساژ دهید. شهربانو قدوسی، فارغ التحصیل کالج زیبایی فیلادلفیاست که دوره های موسسه زیبایی تورنتو را گذرانده است و چندین کتاب هم در زمینه زیبایی دارد. او در این مطلب برای پیشگیری از چروک، ماساژ هایی را برای صورت پیشنهاد می کند.

? از گردن، گلو و چانه شروع کنید

از محل اتصال گردن به شانه شروع کنید. با استفاده از کرم یا روغن، حرکات نوازشی را با دو دست خود از بالای گردن شروع کنید و به سمت چانه ادامه دهید و آنگاه این حرکت را از لبه استخوان فک به بیرون بکشید. ممکن است هنگامی که از پشت دست استفاده می کنید احساس راحتی بیشتری داشته باشیدکه بستگی به میل شما دارد. این حرکت عمیق، سریع و نوازشی است. با کمک پشت دست تان، حرکات سریع و تند چرخشی و نوازشی را با نوک انگشتانتان انجام دهید. از پایین گردن به سمت بالا تا چانه و خارج از آن.

با کمک شست و انگشت نشانه پوست را نیشگون بگیرید. از لبه استخوان فک شروع کنید و به سمت مرکز چانه ادامه دهید. حداقل 6بار این کار را تکرار کنید. 2نفر از زنان زیبای مشهور چینی اعتقاد دارند که با انجام حرکات نیشگونی در هر روز هرگز چانه اضافه نیاورده اند. این کار بی ضرر و واقعا محرک است. هرگاه وقت اضافی یا آزاد دارید، این کار را انجام دهید؛ مثلا وقتی که منتظرید کتری جوش آید یا در حال صحبت با تلفن هستید، این ماساژ را انجام دهید.

با وارد آوردن ضربات تند روی پوست، پوست را بیشتر تحریک می کنید. این یک حرکت خشن و ضربه ای است؛ از زیر استخوان فک شروع کنید و به سمت بالا تا روی گونه ها ادامه دهید. ساده ترین راه استفاده از نوک انگشت ها و کف دست برای روی صورت و گونه ها (بین گوش تا بینی) و پشت دست برای نواحی زیر چانه است.

? راز داشتن چشم هایی همیشه باز و زیبا

ابروها را از سمت بیرونی نیشگون بگیرید. با انگشت نشانه و شست ابروها را در واقع بچلانید. با این کار تمام فشارهایی که در اطراف چشم جمع شده اند آزاد می شوند، این کار را چندبار تکرار کنید.

با استفاده از انگشتان دوم و سوم اطراف چشم ها را ماساژ دهید. در این کار به دیواره بینی و گیجگاه فشار وارد کنید. توجه داشته باشید، هیچگاه پوست اطراف چشم ها را به خارج نکشید، زیرا پوست این مناطق بسیار حساس است.

? قدم بعدی گونه هاست

با استفاده از انگشتان اول، دوم و سوم کرم را بردارید و از چانه تا گیجگاه نوازش کنید. با حرکات آرام نوازشی، کناره های دهان را ماساژ دهید. با هر دو دست حرکت را به سمت بالا انجام دهید و از چانه تا سوراخ های بینی این عمل را تکرار کنید.

از کناره های دهان تا چشم ها را نیشگون بگیرید.

با انجام حرکات چرخشی کوچک پوست را تحریک کنید. این کار را از چانه شروع کنید و به سمت بینی ادامه دهید و از وسط پیشانی به خارج بکشید. برای این کار از انگشتان دوم و سوم استفاده کنید.

با به کار بردن پشت هر دو دست، به سمت بالا از فک تا استخوان گونه، ابتدا در یک طرف و بعد در طرف دیگر، با فشار و تند ماساژ دهید.

? پیشانی را بدون بوتاکس صاف نگه دارید

حرکات نوازشی را به طور عمیق تا بینی و تا خارج از پیشانی ادامه دهید و در گیجگاه فشاری نرم وارد آورید. این کار برای رفع فشارهای عصبی بسیار مطلوب است.

با استفاده از انگشتان نشانه و وسطی در وضعیت افقی، حرکات قیچی وار روی پیشانی انجام دهید. این کار در محورکردن اخم کمک کننده است. همچنین در رفع سردرد، به مراتب مفید است.

راه جالب دیگر برای رفع سردرد، ماساژ دو نقطه گیجگاهی و نقطه بین دو ابرو با فشار متوسط و به آرامی است. این لمس ضعیف واقعا اثربخش است. حتی شاید قادر باشید سردردهای خفیف میگرنی را برطرف کنید.

با استفاده از همه انگشتان و افقی نگه داشتن ساعد دست، با حرکات موزون و یکی پس از دیگری انگشتان به سمت بالا تا خط مو را ماساژ دهید.

با استفاده از سه انگشت، به سمت خط مو فشارهایی نرم وارد آورید. این فشار را تا خارج از گیجگاه ادامه دهید. با این کار کل پیشانی تحت پوشش قرار می گیرد.

? قدم آخر: چگونه ماساژ را پایان دهید

برای پایان دادن به ماساژ، باقیمانده های چربی را پاک کنید و تونیک پوستی یا آب معدنی روی پوست اسپری کنید. پوست شما احساسی کاملا متفاوت پیدا خواهد کرد؛ نرم و درخشنده. اگر وقت دارید می توانید درمان صورت را با ماسک کامل کنید. کل صورت را با ماسک بپوشانید، به جز اطراف چشم ها که نباید روغن به آن برسد. چشم ها را با یک بالشتک پنبه ای آغشته به لوسیون چشم بپوشانید و چشم خود را ببندید و به مدت 51 تا 02 دقیقه همین طور راحت بمانید، سپس بشویید. اکنون اگر به خود نگاه کنید جوانی خود را بازیافته اید و احساس تازگی و سرزندگی خواهید داشت؛ چشم ها زنده و درخشان و پوست تان نرم و لطیف مثل پوست کودکان است.

 منبع:مجله سیب سبز




تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 8:55 عصر | نویسنده : 09

هیرسوتیسم یا رشد بیش از حد موهای زائد در بدن خانم‌ها، معمولا با ابتلا به بیماری‌های غدد یا تخمدان پلی‌کیستیک مرتبط است. موهای زائد چه کم باشند و چه زیاد، برای خانم‌ها آزاردهنده‌اند.

1- آیا برداشتن موهای ابرو با موچین باعث رشد کندتر آنها می‌شود؟

بله، معمولا ریشه موهای‌ ابرو پس از کنده‌شدن برای مدت بیشتری در فاز استراحت فرو می‌روند و دیرتر رشد می‌کنند، بنابراین اگر مدام ابروها را با موچین بردارید، ممکن است پس از مدتی قسمت‌های خاصی از آن خالی شود و مجبور باشید زمان زیادی را برای پر‌شدن دوباره آن وقت صرف کنید.

پس اگر سابقه کم‌مویی دارید، بهتر است از خیر برداشتن ابروهایتان با موچین بگذرید و از تیغ و قیچی برای مرتب‌کردن ابروها استفاده کنید، زیرا هیچ مشکلی در رشد مجدد موها به وجود نخواهند آورد.

2- آیا اصلاح‌ موها با نخ (بندانداختن)، بهترین روش برای حذف موهای‌زائد صورت است؟

بله، اصلاح‌ سنتی با نخ، فقط برای سطوح صاف پوست که موهایی کرکی و نرم دارند، موثر است. با این روش می‌توانید مطمئن باشید موهای کرکی صورتتان حداقل طی سه هفته تا یک ماه آینده درنخواهند آمد، اما اصلاح موهای ساق پا، زیربغل و قسمت تناسلی با بند کار چندان عاقلانه‌ای نیست، چون معمولا موهای این ناحیه از پوست، ضخیم‌تر هستند و ممکن است در کنده‌شدن آنها، پوست بدن هم آسیب ببیند و محل ریشه موها دچار خونریزی شود.

3- آیا اصلاح‌ موها با تیغ یا ژیلت باعث ضخیم‌تر و تیره‌تر‌شدن آنها می‌شود؟

نه، وقتی موهای بدنتان را با تیغ می زنید، نوک ‌موها کاملا تیز و صاف می‌شوند و پوست بدن هم پس از شیو‌کردن موهای آن، زیباتر و روشن‌تر به نظر می‌رسد، به همین دلیل وقتی موها دوباره رشد می‌کنند، احساس می‌کنید ضخیم‌تر و تیره‌تر شده‌اند. 

4- آیا لایه‌برداری مرتب پوست، بهترین روش برای پیشگیری از ایجاد موهای زیرپوستی است؟

بله، بسیاری از افراد، به خصوص آنهایی که پوست تیره‌تری دارند، از ایجاد موهای زیرپوستی پس از اصلاح‌ با روش‌های مختلف گله‌ می‌کنند. متخصصان پوست آمریکایی معتقدند ساده‌ترین راه برای رهایی از شر موهای زیرپوستی، لایه‌برداری مرتب پوست با روش‌های سنتی است.

شما می‌توانید ماهی 1 یا 2 مرتبه سلول‌های مرده پوستتان را در حمام و با استفاده از موادی مانند روشورهای سنتی یا شامپوهای حاوی مواد لایه‌بردار ماساژ دهید و با از بین‌بردن این سلول‌های مرده و سطحی پوست، از شر موهای زیرپوستی هم خلاص شوید.

5- آیا موم‌انداختن، ایمن‌ترین روش برای حذف موهای‌زائد تمامی قسمت‌های پوست است؟

نه، در این روش مقداری موم مذاب روی پوست قرار می‌گیرد و روی آن را با پارچه یا پدهای مخصوص می‌پوشانند. بعد از خنک‌شدن موم، پارچه را به سرعت از روی پوست برمی‌دارند تا موهای‌زائد همراه موم و پارچه از بدن کنده شوند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به شدت درباره عوارض این روش هشدار داده و اعلام کرده است که نباید از آن برای از بین‌بردن موهای‌زائد اطراف پستان، ناحیه تناسلی، ابروها، گوش و بینی استفاده کرد. موم‌انداختن گاهی می‌تواند باعث پاره‌شدن مویرگ‌های زیرپوست و حتی کنده‌شدن خود پوست هم شود.

بد نیست بدانید تا به حال موارد فراوانی از ابتلا به عفونت‌ها و حساسیت‌های مختلف پوستی به دلیل انجام این کار در تمام دنیا گزارش شده است.

6- آیا اصلاح موها با روش موم‌انداختن برای افرادی که در حال مصرف آنتی‌بیوتیک هستند، ممنوع است؟

بله، برخی داروها مانند انواع آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای خوراکی‌ای که برای درمان آکنه‌های پوستی استفاده می‌شوند، پوست را نازک و حساس می‌کنند و حذف موهای‌زائد با این روش می‌تواند پارگی پوست و رگ‌های زیرپوستی را به دنبال داشته باشد.

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، بهتر است پیش از انتخاب روشی مناسب برای حذف موهای‌زائد بدنتان، با یک متخصص پوست مشورت کنید، یا از ایمن‌ترین روش که همان شیوکردن با تیغ است، استفاده کنید.

7- آیا حذف موهای‌زائد در حجم بالا با روش الکترولیز، ممکن است؟

نه، در روش الکترولیز، با فرو‌کردن سوزنی بسیار نازک در ریشه موها و سوزاندن آنها به وسیله برق، موهای‌زائد از بین می‌‌روند. این روش معمولا برای از بین‌بردن موهای کم موثر است، چون حذف موها باید تک به تک انجام شود. الکترولیز معمولا درد چندانی ندارد، اما باید برای پیشگیری از عفونت یا متورم‌شدن ناحیه تا 24 ساعت، از حمام ‌رفتن یا آب‌زدن به پوست خودداری کرد.

با استفاده از روش الکترولیز می‌توان حداقل یکی دو ماه از شر موهای‌زائد خلاص شد، این را گفتیم که بدانید الکترولیز یک روش موقت برای حذف موهای‌زائد است. ضمن اینکه اگر در این روش سوزن آلوده و غیربهداشتی استفاده شود، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی افزایش خواهدیافت، بنابراین بهتر است این کار را حتما در مراکز و کلینیک‌های بهداشتی و درمانی و تحت‌نظر متخصص پوست انجام دهید نه در آرایشگاه‌ها.

8- آیا لیزر‌کردن موهای‌زائد زیربغل خطری ندارد؟

نه. لیزر موهای زائد در قسمت‌هایی از بدن که پوست نازک‌تری دارد، موثرتر است، بنابراین قسمت‌های زیربغل، چانه و بیکینی از بهترین بخش‌های پوست برای لیزر‌ موهای‌زائد هستند.

لیزر، یکی از روش‌های دائمی برای از بین‌بردن موهای‌زائد است که معمولا بین 4 تا 6 جلسه طول می‌کشد. فقط حواستان باشد که لیزر موهای‌زائد تخصص می‌خواهد و باید در مراکز درمانی معتبر و تحت‌نظر متخصص پوست انجام‌شود.

آسیب، قرمزی، التهاب و ورم پوست و حتی ناراحتی‌های چشمی فقط بخشی از عوارضی هستند که در اثر سپردن کار لیزر موهای‌زائد به آرایشگران برای شما اتفاق می‌افتند.

 منبع : هفته نامه سلامت




تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 8:48 عصر | نویسنده : 09

می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که اگر با نشانه‌های پیری مواجه شدیم و چروک‌های ریز اطراف چشم و لب‌ها و لک‌های پیری یا افتادگی پوست به سراغمان آمد، چه کنیم. در گذشته تنها راه فرار از پیری، تیغ جراحی بود ولی امروزه اعمال غیرجراحی متعددی برای بهتر به نظر رسیدن پوست وجود دارد. شایع‌ترین آنها هم تزریق بوتاکس و لیزر است اگرچه روش‌های غیرجراحی هم ممکن است عوارضی مانند واکنش آلرژیک به بی‌حسی موضعی یا ماده پرکننده تزریقی در پی داشته باشند و اگر پیلینگ و میکرودرم با احتیاط انجام نشوند، باعث تغییرات رنگ و بدتر شدن پوست می‌شوند، ولی عوارض و ریسک این اعمال کمتر از روش‌های جراحی است.

1.تزریق بوتاکس
برای چروک‌های پیشانی که باعث پیر شدن صورت یا افتادگی ابروها می?شوند و یا چروک‌های اطراف چشم مثل خطوط پنجه کلاغی تزریق بوتاکس گزینه مناسبی است. البته بهبود موقت است. بوتاکس سم خالص باکتری بوتولیسم است و تزریق آن فقط چند دقیقه طول می‌کشد اما هرچند ماه یک‌بار به تجدید آن نیاز است تا اثرش حفظ شود. معمولا 7 – 3 روز تا رسیدن به حداکثر تاثیر بوتاکس زمان لازم است و وقتی ماهیچه‌ها به تدریج توانایی انقباض خود را به دست می‌آورند، چروک‌ها و خطوط دوباره ظاهر می‌شوند به همین دلیل تزریق هر 6 – 4 ماه یک‌بار آن لازم است.


2. پیلینگ شیمیایی
پیلینگ شیمیایی نوعی محلول اسیدی برای لایه‌برداری لایه‌های خارجی پوست است. محلول‌های پیلینگ معمولا شامل اسیدهای متنوع هستند که متخصص آنها را 15 دقیقه روی پوست می‌گذارد. ممکن است تماس پوست با این محلول‌های اسیدی باعث سوزش و تحریک شود. طی چند روز بعد، لایه‌های خارجی پوست برداشته خواهد شد و پوست جدید و نرم‌تری به‌وجود می‌آید. با چند جلسه درمان، لک‌های پیری، چروک‌های ظریف اطراف دهان و چشم، جای آکنه و چروک‌های ناشی از آفتاب یا پیری کاهش پیدا خواهد کرد. پیلینگ‌های سطحی اثر خفیف‌تری دارند و پیلینگ‌های عمقی‌ باعث تورم و عوارضی می‌شوند که به مراقبت کافی نیاز دارند.

3. میکرودرم ابریژن
ممکن است اسم درم ابریژن را شنیده باشید، طی این کار لایه خارجی پوست تراشیده می‌شود. این روش در درمان آسیب‌های شدید ناشی از نور خورشید موثر است ولی امروزه به دلیل ایجاد خونریزی و زمان زیاد برای بهبود از آن استفاده نمی‌شود. به هر حال میکرودرم ابریژن یک جایگزین غیرجراحی محسوب می‌شود که با لایه‌برداری پوست با کریستال‌های ظریف باعث کاهش چروک‌های ظریف، لک‌های قهوه‌ای پوست و جوشگاه‌های آکنه خفیف می‌شود. بلافاصله پس از کار میکرودرم ابریژن پوست جدید صورتی و سفت‌تر به نظر می‌رسد. این تغییر رنگ و تحریک، ظرف مدت 24 ساعت برطرف می‌شود.

4. رادیوفرکوئنسی
یکی از بهترین راهکارها برای پوست‌های افتاده، گرمای حاصل از انرژی رادیوفرکوئنسی به پوست است. گرما باعث تحریک تولید کلاژن و سفت‌ترشدن پوست می‌‌شود. معمولا این روش دردناک است ولی با نتایج خوبی همراه است.

5. لیزرهای غیرلایه‌برداری‌کننده
این لیزرهای غیرتهاجمی، بدون آسیب به لایه خارجی به سطح پوست نفوذ می‌کند که باعث تحریک کلاژن، کاهش خطوط ظریف و بهبود تون پوستی می‌شود. این عمل می‌تواند دردناک باشد ولی با کمک بی‌حسی موضعی درد کمتر خواهد شد به دلیل اینکه این نوع لیزرها به سطح پوست آسیب نمی‌رساند زمان استراحت بسیار کوتاهی دارد. درمان لیزر در بهبود تون، ظاهر و قوام پوست موثر است. هر جلسه با قرمزی مختصری همراه است که به سرعت بهبود پیدا می‌کند. برای نتیجه بهتر 4 تا 6 جلسه درمانی با چند هفته فاصله لازم است.

6.آی.پی.ال
IPL مثل لیزرهای دیگر وارد لایه‌های عمقی پوست (درم) می‌‌شود. پالس‌های کوتاه نور با ایجاد گرما و تخریب سلول‌های هدف، باعث تحریک جوان‌سازی پوست می‌شود. اما بر خلاف لیزر، IPL طیف وسیعی از نور را انتقال می‌دهد که انواع مختلفی از تغییرهای پوستی را در یک زمان با احساس درد متوسطی درمان می‌کند. IPL می‌تواند در بهبود قرمزی ایجادشده در بیماری روزاسه یا روشن‌ترکردن تیرگی دور چشم که ناشی از تجمع عروق خونی پوست است، موثر باشد. IPL می‌تواند رنگدانه ناخواسته مثل ملاسما و لک‌های پیری پوست را با تخریب سلول‌های رنگدانه بهبود ببخشد همچنین باعث تحریک کلاژن شود که باعث کاهش خطوط ظریف و چروک‌ها می‌شود.

7. تزریق فیلر یا پرکننده‌ها
مکانیسم آنها پرکردن بافت زیرجلدی است. فیلرها مستقیم به نواحی دچار مشکل تزریق می‌شود و باعث کاهش چروک و خطوط پوستی می‌شود. کلاژن یک فیبر طبیعی است که مسوول سفتی پوست و از قدیمی‌ترین و بهترین فیلرهای شناخته شده است. جایگزین‌های جدید آن عبارتند از هیالورونیک‌اسید، کلسیم هیدروکسی آپاتیت، پلی?ال لاکتیک اسید، پلی متاکریلات یا چربی گرفته شده از خود شخص است. تاثیر ناشی از پرکردن چروک‌ها با فیلر معمولا برای 9 ماه یا بیشتر باقی می‌ماند. نتایج تزریق کلاژن متفاوت است و هر 3 تا 6 ماه تکرار می‌شود. اثر تزریق چربی معمولا ماندگاری بیشتری دارد. پرکننده دیگری که اثر تقریبا دائمی دارد، پلی‌متیل متاکریلات (PMMA) است که در جراحی مفاصل به عنوان سیمان استخوان استفاده می‌شده است و اخیرا در مصارف زیبایی کاربرد دارد. البته موارد کاربرد آن طبق نظر پزشک تعیین می‌شود. پرکننده‌ها همچنین می‌توانند پف و تیرگی زیر چشم را بپوشانند زیرا با پرکردن فضای اطراف چشم، سایه زیر چشم را کم و حالت پف و تیرگی را محو می‌کنند. بسیاری از پرکننده‌ها در پرکردن و حجیم به نظر رسیدن لب‌ها به کار می‌روند.
دکتر محمدعلی نیلفروش زاده/متخصص پوست رییس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی


منبع: صدف نیوز




تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 8:45 عصر | نویسنده : 09

رژیم سخت یکی از دلایل ریزش مو در زنان است. ممکن است در مدت زمان کوتاهی، با یک رژیم بسیار کم کالری، وزن زیادی کم کنید، ولی بعد از سه تا شش ماه متوجه ریزش موی خود خواهید شد.

1- مشکلات تیروئید: غده تیروئید به شکل پروانه و در جلوی گردن قرار دارد. این غده، هورمون تیروئید را تولید می کند و تنظیم کننده بسیاری از فرآیندهای اساسی بدن می باشد. اگر هورمون تیروئید بسیار زیاد و یا کم ترشح شود، می تواند بر روند رویش مو تاثیر بگذارد.
2- آلوپسی منطقه ای: مقصر این کچلی منطقه ای، سیستم ایمنی بدن می باشد که اشتباها با فولیکول های موی سالم می جنگد. در بسیاری از موارد، این ریزش مو دائمی نمی باشد.
منطقه ای که فاقد مو می باشد، بعد از شش ماه تا یک سال مجددا رشد خود را آغاز خواهد کرد. در موارد نادر ممکن است افراد تمام موی سر و بدن خود را از دست بدهند.
3- سندرم تخمدان پلی کیستیک: زنان مبتلا به این بیماری، دچار عدم تعادل هورمونی مزمن می باشند. بدن بیش از مقدار طبیعی، آندروژن می سازد و این عامل باعث می شود در صورت و بدن این زنان، موهای زائد بروید و موهای سر نازک تر شوند. این سندرم موجب مشکلات تخمدانی، آکنه و افزایش وزن نیز می گردد. در برخی مواقع، نازک شدن مو و ریزش آن، تنها نشانه واضح این بیماری می باشد.
بافتن موها و یا سفت بستن موها و نیز بیگودی موجب آزار پوست سر و ریزش موها می شود
4- عفونت قارچی ناشی از کرم حلقوی: هنگامی که کرم حلقوی بر پوست سر اثر بگذارد، قارچ باعث خارش سر و ریزش مو به صورت تکه ای می شود. منطقه کچلی می تواند پوسته پوسته و قرمز شود. این ریزش مو با داروهای ضدقارچ درمان می شود. قارچ می تواند از طریق تماس پخش شود، لذا اعضای خانواده فرد مبتلا نیز باید از لحاظ وجود کرم حلقوی بررسی شوند.
5- زایمان: برخی زنان ممکن است متوجه پرپشت شدن موها در دوران بارداری شوند و این به علت افزایش هورمون هایی است که موها را در حال استراحت نگه می دارند و از ریزش طبیعی آنها جلوگیری می کنند. اما این حالت همیشگی نیست، بلکه بعد از تولد بچه، میزان هورمون ها به حد طبیعی برمی گردند و ریزش موها تسریع می شود. دو سال ممکن است طول بکشد تا موها به حالت اولیه خود برگردند.
قرص ضد بارداری
6- داروها: عارضه جانبی قرص های ضدبارداری، ریزش مو می باشد. در برخی زنان، هورمون هایی که تخمدان را سرکوب می کنند، باعث می شوند موها نازک شوند. برخی مواقع، هنگامی که دیگر قرص مصرف نمی کنید، ریزش مو ایجاد می شود.
داروهایی که موجب ریزش مو می گردند، عبارتند از: داروهای رقیق کننده خون، فشار خون، بیماری قلبی، آرتریت و افسردگی.
7- رژیم سخت: ممکن است در مدت زمان کوتاهی، با یک رژیم بسیار کم کالری، وزن زیادی کم کنید، ولی بعد از سه تا شش ماه متوجه ریزش موی خود خواهید شد. رژیم غذایی نباید بسیار کم پروتئین و یا دارای مقدار بیش از حد ویتامین A باشد.
8- مدل مو: بافتن موها و یا سفت بستن موها و نیز بیگودی بستن موجب آزار پوست سر و ریزش موها می شود. در صورت استفاده طولانی مدت از این روش ها، باعث زخم شدن پوست سر و ریزش موی دائمی می گردید.
9- درمان سرطان: عارضه جانبی شیمی درمانی و پرتودرمانی، ریزش مو می باشد. این دو نوع درمان باعث آسیب فولیکول های مو می شوند. اما این ریزش مو موقتی است و بعد از اتمام درمان، دوباره موها رشد می کنند.
10- استرس بیش از حد: استرس های جسمی و روحی باعث ریزش ناگهانی نصف تا سه چهارم موهای سر می شوند. این ریزش موها ممکن است 6 تا 8 ماه طول بکشد.
ماینوکسیدیل

انواع درمان ریزش مو
1- داروها: ماینوکسیدیل دارویی است که برای ریزش موی زنان توسط FDA به تصویب رسیده است.
این دارو، ریزش مو را کم می کند و یا متوقف می کند و ممکن است باعث رشد مجدد موها شود.
برای ریزش موی منطقه ای، کورتیکواستروئیدها می توانند موجب رویش مو گردند.

2- لیزر: لیزر با انرژی کم ممکن است باعث رشد مو شود و از نازک شدن موها جلوگیری کند.
برای مشاهده نتیجه لیزر، دو تا چهار ماه زمان لازم است.

3- پیوند مو: در این روش، مو را از منطقه نازک سر جدا کرده و به قسمت موردنظر منتقل می کنند.
محدودیت این روش آن است که کچلی منطقه ای زنان، موجب نازک شدن تمام موها می شود، بنابراین مناطق رویش دهنده مو ممکن است محدود باشند.
زنان با کچلی منطقه ای مردانه و یا دارای زخم سر، تمام موهایشان نازک نشده و به راحتی پیوند مو را انجام می دهند.

منبع.تبیان

 




  • فصل زمستان
  • قالب بلاگفا
  • زیبا مد
  • صبح