سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 92/6/6 | 8:21 عصر | نویسنده : 09

بیماری آلزایمر, غذاهای ضدآلزایمر

کارشناسان در حال مطالعه هستند که چگونه رژیم غذایی ممکن است زمان شروع و پیشرفت بیماری آلزایمر را تحت تأثیر قرار دهد. آخرین تحقیقات راجع به این بیماری را با هم مرور می‌کنیم:در زندگی هیچ‌چیز ترسناک‌تر از این نیست که کسانی را که دوست داریم و به آن‌ها عشق می‌ورزیم و همین طور گذشته خودمان، و حتی شخص خودمان را فراموش کنیم. بیش از 5 میلیون نفر در آمریکای شمالی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

با وجود تحقیقات گسترده به عمل آمده، درمان قطعی برای درمان بیماری آلزایمر به دست نیامده و هنوز هم علت بروز این بیماری کاملاً ناشناخته باقی مانده است. کارشناسان علت بروز این بیماری را مجموعه‌ای از عوامل ژنتیکی و محیطی می‌دانند، ولی آن‌ها هنوز در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه آلزایمر به وجود می‌آید و چگونه می‌توانند از بروز آن جلوگیری کنند. یکی از موارد منطقی کشف‌شده در این مورد، رژیم‌های غذایی هستند. تحقیقات نشان می‌دهند که ارتباط خاصی بین غذاها و آلزایمر وجود دارد.

 

اسیدهای چرب امگا 3
بسیاری از تحقیقات، بیانگر ارتباط بین رژیم غذایی حاوی میزان بالایی ماهی و اسیدهای چرب امگا-3 و کاهش پیشرفت آلزایمر بوده‌اند.

 

ویتامین‌های گروه B
سطح بالای هموسیستئین در خون با خطر زوال عقل در ارتباط است. تحقیقات نشان داده‌اند که افزایش مصرف فولات و ویتامین‌های B6 و B12، با از بین بردن هموسیستئین در ارتباط می‌باشد که می‌تواند از بروز آلزایمر پیشگیری کند.

 

رژیم غذایی مدیترانه‌ای
اخیراً مطالعاتی توسط محققان بخش مغز و اعصاب در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک انجام‌شده که در مورد رژیم‌های غذایی معمولی مردم کشورهای اطراف مدیترانه می‌باشد. رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل انواع میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، ماهی، روغن زیتون، برخی فرآورده‌های لبنی، و گوشت و مرغ آن هم به میزان کم می‌باشد.

 

اگرچه مطالعات بیشتری نیاز است، اما نتایج این مطالعات، بیانگر کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و کاهش مرگ‌ومیر این بیماران بوده است.با این گفته‌ها، طبق تحقیقاتی که در زمینه آلزایمر انجام‌شده، بسیاری از محققان بر این باور هستند که افراد باید شیوه مناسب و سالمی را برای زندگی خود اتخاذ کنند، به این ترتیب که مثلاً غذاهای حاوی اسیدهای چرب اشباع‌شده را بسیار کاهش دهند و بیشتر از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های گروه B استفاده نمایند.

 

آنتی‌اکسیدان‌ها
مطالعات نشان داده‌اند که رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که باعث پیری زودرس می‌شوند و سلول‌های بدن را از بین می‌برند. برای کاهش تماس با رادیکال‌های آزاد، کمتر در برابر آلاینده‌های زیست‌محیطی قرار بگیرید و سیگار نکشید.

 

به هر حال، رادیکال‌های آزاد محصول سوخت و ساز بدن هستند، اتفاقی که در هر دقیقه از روز رخ می‌دهد. از آنجایی که از بین بردن رادیکال‌های آزاد به طور کامل غیرممکن است، مصرف غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، مثل ویتامین E، ویتامین C، بتاکاروتن و فلاوونوییدها، می‌تواند کمک کند.غذاهایی که دارای آنتی‌اکسیدان‌های زیادی هستند، عبارتند از توت‌ها، سبزیجات با برگ سبز تیره و سبزیجات نارنجی رنگ، آجیل‌ها و لوبیاها.

 

به طور خاص، مطالعات نشان داده‌اند که پس از انجام آزمایشات مختلف روی موش‌های صحرایی و موش‌های آزمایشگاهی به منظور مطالعه روند توسعه بیماری آلزایمر، دیده شد که عملکرد ذهنی آن‌ها پس از استفاده از زغال‌اخته، توت‌فرنگی و توت‌ها، بهبود یافته است.

 

چای سبز نیز از منابع مهم آنتی‌اکسیدان‌هاست. با این وجود هنوز به طور خاص ثابت نشده که برای پیشگیری از آلزایمر مفید است یا خیر، اما ثابت شده که استفاده از چای سبز آن هم به تعداد 5 فنجان در روز، بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

منبع:salamatnews




تاریخ : چهارشنبه 92/6/6 | 7:55 عصر | نویسنده : 09

یک متخصص پوست و مو تاکید کرد:« تاکنون هیچ ماده غذایی که تمام افراد مصرف کنند و باعث بروز جوش در همه شود شناخته نشده است اما بدون شک تجربه خود فرد در این میان مهم است. »
دکتر ذبیح الله شاهمرادی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«ارتباط بین غذا و انواع بیماری های پوستی از سال های دور مورد بحث و بررسی بوده است به عنوان مثال در درمان بسیاری از بیماری های پوستی از عصاره های گیاهان و یا مواد غذایی استفاده میشده و در حال حاضر از اسیدهای میوه ای به نام آلفا هیدروکسی اسیدها که گرفته شده از نیشکر و فیبر و انگور و پرتغال و غیره است به صورت عصاره گیری شده و تعیین درصد در درمان ضایعات مختلف پوستی و یا برای لایه برداری از پوست و یا به عنوان روشن کننده پوست استفاده می شود.»
وی ادامه داد:« بسیاری از مردم علاقه زیادی به داشتن رژیم غذایی خاص و پرهیز از غذاهای مضر برای بیماری های پوستی دارند که بسیاری از آنها ریشه تاریخی دارد و ممکن است با مطالعات علمی به جایی نرسند و این روش ها کاملا اثبات شده نباشد.»
این متخصص پوست و مو افزود:« تاکنون هیچ ماده غذایی که تمام افراد مصرف کنند و باعث بروز جوش در همه شود شناخته نشده است اما بدون شک تجربه خود فرد در این میان مهم است. اگر چنانچه فردی متوجه شود با مصرف یک ماده غذایی خاصی جوش هایش شدت بیشتری پیدا می کند توصیه می کنیم که از این ماده غذایی کمتر استفاده شود.»
وی گفت:« برخی از مواد غذایی هستند که به دلیل اینکه حاوی سیستامین و سروتونین هستند خارش پوست را تشدید می کنند و توصیه می کنیم در بیماری های پوستی خارش دار مثل کهیر از مصرف این مواد محرک مثل فلفل، ادویه جات و ترشی جات کمتر استفاده کنند.»
دکتر شاهمرادی ادامه داد:« بنابراین یکسری ارتباطاتی بین تاثیر غذا بر پوست پیدا شده و برخی نیز تجربه خود فرد است اما اینکه با پرهیز غذایی به طور کامل یک مشکل پوستی برطرف شود ممکن نیست و شاید تاثیر آن در حد کاهش خارش و یا کاهش فواصل حملات باشد که در این حد رژیم غذایی می تواند موثر باشد.»
وی افزود:« مسلما برخی سبزی ها و میوه ها و ویتامین ها برای بیماری های پوستی می تواند مفید و مثمر ثمر باشد بخصوص مصرف آن در مورد پیشگیری از بروز چین و چروک ها و یا کاهش عوارض ناشی از تابش نور آفتاب و اشعه فرابنفش در پوست. بدون شک برخی از مواد غذایی خصوصا موادی که حاوی آنتی اکسیدان ها هستند(مثل گوجه و هویج) می توانند در درازمدت باعث کاهش عوارض بر پوست انسان شود.»
این متخصص پوست و مو تاکید کرد:« مصرف ویتامین هایی مثل C و E، مصرف زیتون و چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها می تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند و یا پوست را در مقابل محرک های محیطی مقاوم تر کند.»
وی گفت:« همانطور که اشاره شد در گذشته از عصاره برخی گیاهان برای درمان بیماری های پوستی استفاده میشده در این میان شست و شوی صورت با شیر ترش که در میان مصریان باستان رواج زیادی داشته است به عنوان یک روش حفظ زیبایی پوست و کاهش رنگدانه های پوستی استفاده میشده است اما در علم این روش ها را به صورت عصاره گیری و تعیین درصد مقبول می دانند.»
دکتر شاهمرادی تاکید کرد:« ما معتقدیم بهترین کار برای استفاده از گیاهان این است که عصاره گیری و تعیین درصد شوند چرا که ممکن است برخی از گیاهان در عین مفید بودن حاوی برخی مواد مضر برای پوست باشند به عنوان مثال شیرین بیان اثرات ضدالتهابی خوبی دارد اما مواد دیگری دارد که اگر بدون تجویز پزشک مصرف شود باعث تورم پوست و افزایش پتاسیم بدن می شود.»
وی خاطرنشان کرد:«استفاده از این درمان ها زمانی مفید است که اولا بیماری فرد تشخیص داده شده باشد سپس و در آن جهت از داروهای طب مکمل استفاده شود در واقع به جا استفاده کردن مفید است و باید گفت بسیاری از مشکلات پوستی که افراد با آن روبرو می شوند به دلیل عدم توجه به این مسئله است در بسیاری از موارد بیماران برای بهبود وضعیت پوست خود از داروهای گیاهی به صورت خودسرانه مصرف کرده اند که متاسفانه باعث تشدید جوش در صورت آنها شده و جای آن طوری زخم شده که با لیزر هم از بین نمی رود و بهبود نمی یابد.»

 

صدف نیوز




تاریخ : چهارشنبه 92/6/6 | 7:54 عصر | نویسنده : 09

لنزهای چشمی را به یکدیگر قرض ندهید؛ از لنزهای تماسی تستی که در آرایشگاه‌ها یا برخی از لوازم آرایش فروشی‌‌ها وجود دارند، استفاده نکنید و از مکان‌های معتبر مانند داروخانه‌ها لنز بخرید.

 

استفاده از لنز هنگام شنا , آموزش گذاشتن لنز

 

مدت زمان استفاده از لنز
همیشه باید با نظر پزشک لنز ها را از چشم خارج کنید .هنگام استفاده از لنزهای زیبایی بعد از این که استفاده کردید و احساس کردید که ممکن است چشم را اذیت کند ،از چشم خارج کنید .اگر شما مدت طولانی از لنز استفاده می کنید و در طول شب و در زمان خواب هم از لنز استفاده می کنید باید بدانید که در معرض عفونت چشمی ممکن است قرار بگیرید

 

استفاده از لنز هنگام شنا , آموزش گذاشتن لنز

 

قبل از استفاده از لنز چه کنیم ؟
قبل از استفاده از لنز حتما باید دست ها را بشویید چه در هنگام گذاشتن لنز بر روی چشم ها و چه هنگام خارج کردن لنزها از چشم.هیچ گاه لنزها را با صابون های روغنی و با کف نشویید .برای شست و شو لنز باید از محلول مخصوص شست و شو استفاده کنید . این محصولات در داروخانه به فروش می رسد . لنزها به دست خیس می چسبد و به آسانی در داخل چشم قرار می گیرد .


اگر می خواهید از نرم کننده برای دست های خود استفاده کنید ، باید بعد از قرار دادن لنزها این کار را انجام دهید . زیرا ممکن است لنزبه دست بچسبد و باعث آلوده شدن لنزها هم بشود .

 

استفاده از لنز هنگام شنا , آموزش گذاشتن لنز

 

گذاشتن لنز
لنزها را به صورت جداگانه در چشم قرار دهید و مراقب باشید لنزی که برای چشم چپ است در چشم چپ و لنز سمت راست را در چشم راست قرار دهید . از انگشت اشاره خود برای قرار دادن لنز در داخل چشم استفاده کنید . بعد از این که لنز را داخل چشم قرار دادید باید چندین بار پلک ها را برهم بزنید تا در جای مناسب خود قرار گیرد .

 

استفاده از لنز هنگام شنا , آموزش گذاشتن لنز

 

نحوه تمیز کردن و نگه داری از لنزها
راه های مختلفی برای نگه داری از لنز وجود دارد .محصولات مختلفی برای شست و شو و ضدعفونی کردن لنزها وجود دارد که این محصولات را می توان از داروخانه ها خریداری کرد .

 

استفاده از لنز هنگام شنا , آموزش گذاشتن لنز

 

لنز را با آب ترکیب نکنید
اگر محلول های شست و شو را در دسترس ندارید ، هیچ گاه برای تمیز کردن لنز از آب استفاده نکنید . در برخی مواقع برخی میکروب های آب ممکن است باعث عفونت های چشمی شود .هم چنین در زمانی که حمام می کنید نباید لنز به چشم داشته باشید .هیچ گاه لنزها را در دهان خود نگذارید و یا با بزاق دهان لنزها را مرطوب نکنید .

 

استفاده از لنز هنگام شنا , آموزش گذاشتن لنز

 

ظرف نگه داری لنز
به همان اندازه که مراقبت و بهداشت لنز مهم است ، بهداشت ظرف نگه داری از لنز هم اهمیت دارد .بعد از هر بار استفاده باید ظرف نگه داری از لنز را با محلول های شست و شو بشویید و اجازه بدهید در هوای آزاد خشک شود .هر سه ماه یا بیشتر باید ظرف نگه داری از لنز را تمیز کنید .

 

استفاده از لنز هنگام شنا , آموزش گذاشتن لنز

 

نحوه آرایش در زمانی که لنز به چشم دارید
لنزها را قبل از این که آرایش کنید داخل چشم ها بگذارید و قبل از این که آرایش را پاک کنید لنزها را از چشم خارج کنید . سعی کنید از لوازم آرایشی ضد آلرژی استفاده کنید زیرا برخی از لوازم آرایشی می تواند باعث تحریک چشم به ویژه در زمانی که از لنز استفاده می کنید شود .

 

استفاده از لنز هنگام شنا , آموزش گذاشتن لنز

 

آیا در هنگام ورزش می توان از لنز استفاده کرد ؟
در هنگام انجام بسیاری از ورزش ها می توان از لنز استفاده کرد .اگر شما هنگام شنا کردن از لنز استفاده می کنید باید از اینکه عینک شما محافظ در برابر آب است اطمینان حاصل کنید .بسیاری از عفونت های چشمی می تواند از طریق آب انتقال یابد بنابراین نوع عینک در هنگام شنا بسیار مهم و تاثیر گذار است .
منبع:salamatnews




تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 10:5 عصر | نویسنده : 09

 

جراحی زیبایی,جراحی پلاستیک,دستیابی به زیبایی

 

روان‌شناسی جراحی زیبایی

دکتر منصور بهرامی، روان‌شناس و عضو ارشد انجمن بین‌المللی تحلیل رفتار:از زمانی که تاریخ مکتوب شده چه به صورت نوشتاری، یا نقش‌های به جا مانده و داستان‌ها و روایت‌هایی که سینه به سینه نقل شده، انسان به دنبال زیبایی بوده است.

در هر زمان انسان‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی و ارزش‌های قومی و قبیله‌ای و فرهنگ و سنت آن جامعه، ابزارها و راهکارهای مختلفی را برای دستیابی به زیبایی مورد استفاده قرار داده‌اند.

پس زیبایی یک امر نسبی است و برای مردان و زنان نیز تفاوتی ندارد. در شرایط کنونی با پیشرفت علم پزشکی و ابزارها و تجهیزات مربوط به آن، جراحی پلاستیک برای ترمیم ضایعات مختلف جایگاه خود را پیدا کرده است و به تدریج به سمت و سوی جراحی برای زیباتر کردن اجزای بدن کشیده شده و اکنون هدف دیگر سالم‌سازی و درمان نیست بلکه زیباتر ساختن است و چنانچه مطابق سلیقه یا الگوهای ذهنی یا مقایسه‌ای مراجعه‌کننده عمل زیبایی انجام نشود از نظر او عمل موفقیت‌آمیز تلقی نمی‌شود.

جراحان پلاستیک از نظر عملکرد به جز مهارت باید از قدرت خلاقیت بالایی برخوردار باشند به دلیل اینکه جراحی برای زیبایی است و مهارت‌های پزشک عامل موفقیت است و قدرت زیبایی‌شناسی در آن بسیار اهمیت دارد پس جراح پلاستیک را می‌توان یک پزشک هنرمند دانست.

 

روانشناس در کنار جراح پلاستیک

درصد بالایی از مراجعه‌کنندگان پس از انجام عمل زیبایی برای ترمیم مجددا مراجعه می‌کنند چرا که آنها انتظاراتی را که در تصور خود داشته‌اند به دست نیاورده و احساس پشیمانی می‌کنند و این مساله به این مفهوم نیست که عمل زیبایی ناموفق بوده بلکه انتظارات مراجعه‌کننده بیش از حد انتظار بوده است. حضور مشاور یا روان‌شناس و نیاز به مداخله او در تصمیم‌گیری برای عمل زیبایی، کمک می‌کند تا مراجعه‌کننده واقع‌بینانه‌تر تصمیم بگیرد و نسبت به عمل خود از هرگونه خیال‌پردازی و احساس نامطلوب دوری کند.

 

پرسش‌نامه جراحی پلاستیک

بیشتر افرادی که تن به عمل جراحی زیبایی می‌دهند دارای یک شعار واحد هستند؛ از وضع موجود به وضعیت مطلوب. اگر شخصی از نظر منطقی و آگاهی شرایط بعد از عمل را بداند، می‌تواند با احساس خود مناسب‌تر برخورد کند. مثلا یک پرسشنامه کاربردی و پر کردن آن با سوالات مشابه زیر مطمئنا آثار منفی این احساس را تغییر خواهد داد:

«چرا می‌خواهم عمل زیبایی انجام دهم؟ چه کسانی مرا تشویق به این کار کرده‌اند؟ چه کسانی مرا از انجام این عمل بازمی‌دارند؟ اگر این عمل انجام شود چه چیزی به دست خواهم آورد؟ اگر این عمل انجام نشود چه مشکلی پیدا می‌شود؟ چه کسانی بعد از عمل به اهداف خود رسیده‌اند و‌ آن اهداف کدامند؟ چه افرادی به اهداف خود نرسیده و شکست خورده‌اند؟ می‌خواهید بعد از عمل زیبایی مثل چه کسی شوید؟» و سوال‌های دیگر که در ذهن مراجعه‌کننده زوایای تاریک تصوراتش را روشن ‌می‌کند.

از نظر روان‌شناختی در اعمال جراحی زیبایی سه وجه مدنظر است، پیش از عمل که طرح درمان مشهور شده، در طول درمان و احیای بیمار و پس از انجام عمل جراحی که نیازمند آماده‌سازی بسترهای فکری خود و اطرافیان وی است. انتقال درک ایجاد ارزش افزوده برای فردی که عمل جراحی روی وی انجام شده بسیار حایز اهمیت است.

 

زیبایی درونی رضایت پایدار می‌دهد

خلاصه زیباتر شدن امروز بین افراد فراگیر شده است و با انتخاب نوع پوشش، آرایش مو و استفاده از زیورآلات و اتومبیل‌های گران‌قیمت و عمل‌های زیبایی سعی در جلب توجه دیگران از طریق زیباتر جلوه کردن دارند. اگر زیبایی بیرونی با احساس زیبا بودن درونی همراه شود می‌تواند در شخص تعادل روانی به وجود آورد. در غیر این صورت هرگز به زیبایی‌های بیرونی خود اعتقاد پیدا نمی‌کنیم و آنکه به چیزی تظاهر کند از درون از کمبود آن رنج می‌برد.

 

کمال‌گرایی و جراحی زیبایی

به دلیل کمال‌گرایی، انسان همیشه در جست‌وجوی کسب زیبایی‌ها بوده است. به همین دلیل همیشه در جست‌وجوی راه‌هایی برای دستیابی به زیبایی و عرضه آن است. راه‌های گوناگونی برای زیباسازی ظاهر و جلوه دادن آن پیدا شده است. از جمله به کارگیری روش‌های جراحی یا استفاده از پروتزهای مختلف و ژل‌ها که در سال‌های اخیر بسیار مرسوم شده است.

از دیدگاه روان‌شناختی یکی از دلایل توجه و به کارگیری این ابزار و لوازم سعی در گریز از پیری و ارائه جلوه جوانی است. دلیل دیگر بحران‌های روانی با دیدگاه‌هایی مانند «من چاق شده‌ام؟» «من پیر شده‌ام؟» یا «صورت من چین و چروک پیدا کرده» و دلایل دیگری از این دست مربوط است.

به دلایل یادشده و درخواست برای زیباتر ماندن یا زیباترشدن، به اقتصادی بودن آن هم اندیشیده می‌شود. به کارگیری ژل‌های غیراستاندارد (قطعا ارزان‌تر) یا استفاده از افراد غیرمتخصص با دستمزد کمتر یکی از راهکارها برای این‌گونه افراد است. هدف این افراد از روش‌های تهاجمی مانند به کارگیری ژل افزایش اعتمادبه‌نفس و جلوه بیشتر در اجتماع است. این امر تنها به شرطی میسر خواهد بود که با نظر روان‌شناس انجام شود. در غیر این صورت پس از به کارگیری این روش‌ها افراد پس از طی دوره کوتاهی یا به نقایص دیگر در چهره خود پی می‌برند یا از عملکرد خود پشیمان می‌گردند.

از نظر آماری تکرار اقدامات زیبایی در حال افزایش است. پیشنهاد می‌شود در کنار گروه‌های جراحی پلاستیک از متخصصان مشاوره استفاده شود. در غیر این صورت نتیجه موردنظر بیمار و متخصصان درمانی حاصل نخواهد شد. این‌گونه افراد همیشه از خود باید بپرسند، چرا می‌خواهند خود را به دست این‌گونه اقدامات بسپارند؟ و نتیجه حاصل شده چه تغییراتی در زندگی و سلامت جسم و روان آنها دارد.

 

نگاه دوم: دکتر ندا علی‌بیگی، دکترای روان‌شناسی بالینی

 

تاثیر ظاهر ما بر قضاوت دیگران

ظاهر، ابتدایی‌ترین معیاری است که برای ما شناخته شده و آشکار است و هیچ‌کس نمی‌تواند اثر آن را کتمان کند، خصوصا در اولین برخورد آنچنان مهم است که تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری‌هایمان دارد زیرا مغز انسان عادت دارد ظاهر خوب و مناسب را به تمام ویژگی‌ها و خصوصیات فرد تعمیم دهد. یعنی اگر در اولین برخورد از ظاهر فردی خوشمان بیاید به احتمال زیاد این زیبایی ظاهری را به اخلاق و خصوصیات دیگر فرد نیز تعمیم می‌دهیم و با خود می‌گوییم قطعا اخلاق این فرد نیز مانند ظاهرش زیباست.

مفهوم هاله جذابیت نیز در این خصوص مطرح می‌شود. به این معنی که به انسان‌‌های خوش‌چهره صفات خوب نسبت داده می‌شود و رفتارهای آنها خوب تعبیر می‌شود. هاله جذابیت این مضمون را دارد که هر چه زیباست پس خوب است. ظاهر اشخاص و میزان جذابیت صورتشان می‌تواند روی جنبه‌های مختلف شخصیتی، شغلی و زندگی اجتماعی آنها تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای بگذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ظاهر، تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای روی کیفیت زندگی افراد دارد. ظاهر و شکل صورت به خصوص در اولین مراحل آشنایی غالبا نقش عمده‌ای روی شکل‌گیری برداشت افراد از یکدیگر دارد.

مردم نسبت به افراد دارای صورت‌های جذاب برداشت‌های مثبت‌تر و رفتار بهتری دارند. با این حال از کودکی به ما گفته شده که هیچ‌وقت با دیدن ظاهر در مورد محتوای مساله‌ای قضاوت نکنیم. یاد گرفته‌ایم که زیبایی بسیار عمیق‌تر از آن چیزی است که در ظاهر فرد نمایان است. در حقیقت قضاوت در مورد شخصیت و ویژگی‌ افراد بر اساس ظاهر صورت آنها با فرهنگ ما تناقض دارد.

با این حال تحقیقات نشان داده که ظاهر به طور اجتناب‌ناپذیر و غیرقابل‌انکاری روی نگاه افراد و نحوه برخورد با آنها در مسایل اجتماعی تاثیر می‌گذارد. از طرفی ظاهر، قسمت اعظمی از ارتباطات غیرکلامی ما را شکل می‌دهد. طرز قرار گرفتن، راه رفتن، ایستادن، حرکات، چهره و چشم‌ها، لحن صدا، طرز لباس پوشیدن و... همگی نشانه‌های ارتباطات غیرکلامی هستند.

اهمیت ارتباطات غیرکلامی آنقدر بالاست که 70 درصد ارتباط را اجزای غیرکلامی آن شکل می‌دهد که 55 درصد آن متعلق به ظاهر و حرکات بدنی است. بنابراین افراد در نخستین ملاقات با دیدن نشانه‌های غیرکلامی در مورد شخصیت شما قضاوت می‌کنند. اصولا در مراودات اجتماعی بیشتر بر نشانه‌های غیرکلامی اعتماد می‌کنند تا بر نشانه‌های کلامی. بسیاری بر این باورند که همواره ارتباطات غیرکلامی بر ارتباطات کلامی از نظر صحیح بودن ارجحیت دارد.

چرا که علامت‌های غیرکلامی از درون انسان نشات می‌گیرد و اغلب نمی‌توان آنها را کنترل کرد و اکثر انسان‌ها از مهار کردن هیجانات خود عاجزند. پس توجه به اصول زیبایی‌شناسی مانند هارمونی و رنگ در کنار مشخصات فیزیکی مانند شکل، قد، رنگ پوست و مصنوعاتی مانند لباس، لوازم آرایشی و... می‌توانند بر برداشت اول انسان‌ها از ما تاثیر بگذارند. علاوه بر این تغییر در ظاهر نیز پیام‌های بسیاری را منتقل می‌کند. به عنوان نمونه داشتن مردمک‌های گشاد به عنوان «توجه و دقت» تفسیر می‌شود یا لبخند دلالت بر حالات

مورد قبول اجتماع مانند مهربانی و... دارد.

منبع مقاله: هفته نامه سل




تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 9:2 عصر | نویسنده : 09

از بین بردن خال های صورت,خال های صورت

 راهی طبیعی برای از بین بردن خال های صورت تان

روشهای مختلفی برای از بین بردن خال ها وجود دارد . برخی از این روشها خیلی پر هزینه و دردناک است اما روش های خانگی بدون درد و هزینه نیز وجود دارد و شما باید با توجه به شدت مشکلتان و مدت زمانی که برای حل این مشکل زمان دارید ، یکی از این روشها را انتخاب کنید. استفاده ازعسل ، سالهاست که به عنوان یک روش خانگی کم هزینه و موثر برای از بین بردن خال ها شناخته شده است اما مستلزم زمان و صبر است.

روش اول
هر روز صبح ، بعد از بیدار شدن از خواب مقداری عسل خالص روی خالهایتان بمالید . شبها قبل از خواب نیز این کار را انجام دهید. از آنجایی که این روش از بین بردن خال احتیاج به آمادگی ندارد ، خیلی متداول است و تعداد زیادی از آن استفاده می کنند . اگر از این روش استفاده می کنید نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که این کار را باید هر روز و بصورت متوالی انجام دهید زیرا در صورتی که با وقفه این کار را انجام دهید دوره درمان خال های شما طولانی تر می شود.


روش دوم
مقداری عسل روی خال مورد نظرتان بمالید و بصورت دوران ماساژ دهید . سپس یک چسب زخم روی آن قرار دهید تا در طول روز مرطوب باقی بماند. از این روش از بین بردن خال را هر روز فقط یکبار انجام دهید زیرا تکرار مجدد آن در طول یکروز ممکن است باعث تحریک و حتی التهاب پوستتان شود.

روش سوم
هر شب یک حوله را با آب گرم خیس کنید و آن را روی خالتان بگذارید . برای مدت 15 تا 30 ثانیه حوله را محکم روی پوستتان فشار دهید. این کار باعث می شود که منافذ پوست و خال باز شود و در نتیجه عسل بیشتر جذب شود . بعد حوله را بردارید و مقداری عسل خالص را روی خال بمالید و روی آن را با چسب زخم بپوشانید تا در طول شب به ملافه یا لباس شما مالیده نشود.

روش چهارم
مقداری عسل را حدود 15 تا 20 ثانیه در ماکروفر گرم کنید و با استفاده از انگشت اشاره و انگشت میانی مقدر از این عسل گرم شده را با قدرت روی خالتان بمالید. گرم کردن عسل هم مثل استفاده از حوله گرم باعث باز شدن منافذ می شود.
منبع : aftabir.com




  • فصل زمستان
  • قالب بلاگفا
  • زیبا مد
  • صبح