سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 92/5/6 | 4:15 عصر | نویسنده : 09

 

رشد یک فرایند کاملا طبیعی است که برای رسیدن به پتانسیل قد باید کاملا درک شود و رشد تا حدود بسیار زیادی به عوامل ژنتیکی و رژیم غذایی و محیط زندگی بستگی دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند ورزش راهی مناسب برای افزایش قد است و باعث می‌شوند تا عضلات کشیده و قوی شوند البته باید توجه داشته باشید غذاهایی هم که مصرف می‌کنید در کوتاهی یا بلندی قد شما تاثیر زیادی دارد.

گفتنی است دانشمندان در جدیدترین یافته‌های خود نشان دادند سرکه چربی اطراف بافت‌های استخوانی مانند زانو، مچ پا ، دست و بازو را آب می‌کند و کمک می‌کند تا استخوان‌ها راحت‌تر کشیده و عضلانی شوند البته باید در نظر گرفت مصرف زیاد سرکه موجب تخریب استخوان‌ها و بافت‌های استخوانی می‌شود و حتما باید سرکه را در کنار سبزیجات و غذا مصرف کرد.




تاریخ : یکشنبه 92/5/6 | 4:7 عصر | نویسنده : 09

ایسنا : یک متخصص ارتوپدی گفت: ورزش منظم، استراحت کافی و محافظت از مفاصل در مقابل فشارهای کاری می‌تواند از التهاب مفاصل در سالمندی پیشگیری کند.

علیرضا ابراهیم زاده ، با بیان اینکه بارزترین علت التهاب مفاصل در سالمندان آرتروز است، اظهار کرد: التهاب مفاصل در سالمندان بیشتر به صورت ساییدگی مفاصل مشاهده می‌شود.

این فوق تخصص ستون فقرات با بیان اینکه بیماری‌هایی مانند روماتیسم، تب مالت یا عفونت و سل می‌تواند موجب التهاب مفاصل در سنین سالمندی شود، افزود: دردها و شکستگی‌های قدیمی هم چنین دررفتگی‌های قدیمی نیز می‌تواند زمینه ساز ساییدگی مفاصل در سالمندی شود.

ابراهیم زاده با بیان اینکه التهاب مفاصل در سالمندان بسیار شایع است و معمولا از میانسالی آغاز و به تدریج پیشرفت می‌کند،‌ گفت: رژیم‌های غذایی مناسب نیز می‌تواند در کم کردن دردها و التهاب مفاصل موثر باشد.

وی اضافه کرد: در صورتی که عضلات اطراف مفصل قوی باشد می‌توانند در مقابل ضربه‌هایی که به طور روزمره به مفاصل وارد می‌شود مقاومت کند و التهاب مفاصل را در میانسالی کاهش دهد اما هر چه عضلات اطراف مفصل ضعیف‌تر باشد احتمال آسیب دیدن به مفصل بیشتر شده و امکان ابتلا به آرتروز در میانسالی افزایش می‌یابد.

این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز در میانسالی ورزش باید جزئی از برنامه زندگی شود، افزود: قوی نگه داشتن عضلات اطراف مفاصل و داشتن وزن ایده آل از دیگر عواملی است که از ابتلا به التهاب مفاصل جلوگیری می‌کند.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه چاقی و اضافه وزن در فرسایش و تحلیل مفاصل در دوران سالمندی موثر است،‌ توصیه کرد: ورزش منظم، استراحت کافی و محافظت از مفاصل در مقابل فشارهای کاری می‌تواند از التهاب مفاصل در سالمندی پیشگیری کند.




تاریخ : یکشنبه 92/5/6 | 3:25 عصر | نویسنده : 09

چای که ریشه اصلی آن به چین باز می گردد تقریبا”سالمترین نوشیدنی دنیا محسوب می شود و اخیرا” ثابت شده که نوشیدن چای نه تنها در کل برای سلامت بدن مفید است بلکه برای تناسب اندام نیز فواید زیادی دارد. برای اینکه بتوانید از چای برای تناسب اندام استفاده کنید از دستورالعمل زیر پیروی کنید .

چیزهایی که لازم دارید :
چای سیاه
چای سبز
چای اولنگ ( به نوعی از چای گفته می‌شود که در اثر تخمیر ناقص برگه‌های چای تولید می‌شود. این چای معمولا در کشور چین تولید می‌گردد. )
دستورالعمل :
صبح ها به جای قهوه، چای سیاه بنوشید و همراه وعده های غذای خود به جای نوشابه چای سرد بنوشید. چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدانی با نام فلاونوئید است که بدن ما را سم زادیی می کند و سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعثتناسب اندام می شود. درحالیکه قهوه به سموم بدن می افزاید و باعث از بین رفتن برخی ویتامینهای بدن می شود.
هر روز حداقل یک فنجان چای سبز گرم و یک لیوان چای سبز سرد بنوشید . تحقیقات ثابت کرده است که چای سبز چربی ها را سوزانده، متابولیسم را افزایش داده و در نتیجه به تناسب اندام و کاهش وزن خیلی کمک می کند . شما می توانید از انواع مختلف چای با طعم های مختلف مثل تمشک، لیمو، زغال اخته، و یا نعناع استفاده کنید.
چای اولانگ از یک نوع برگ چای خاص که فقط در چین می روید تهیه می شود و بسیاری معتقدند که در تناسب اندام بسیار موثر است و معمولا” به عنوان یک کاهش دهنده طبیعی وزن به فروش می رسد.

منبع : آفتاب




تاریخ : یکشنبه 92/5/6 | 3:19 عصر | نویسنده : 09

ماسک انار برای پوست های چرب و جوشدار


به گفته متخصصان، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بعضی از میوه‌ها باعث شادابی و نشاط پوست می‌شوند؛ بنابراین باید مصرف میوه و سبزیجات تازه را حتما در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید. از سوی دیگر ماسک‌های میوه‌ای طبیعی پوست نیز اگر درست مورد استفاده قرار بگیرند می‌توانند باعث شادابی و سلامت پوست و مو شوند.

انواع ماسک انار
ماسک انار انتخاب مناسبی برای پوست‌های چرب است زیرا انار دارای خاصیت سفیدکنندگی است و برای درمان آکنه‎ها بسیار مفید است. هسته این میوه نیز در تهیه لایه‌بردارهای طبیعی استفاده می‌شود. همچنین استفاده از آب انار در شب، با زدودن آلودگی‌های پوست، به‌خصوص پوست‌های چرب موجب پاکیزگی، روشنی و تقویت آن می‌شود.
به چند روش می‌توانید ماسک انار را تهیه فرمایید. در زیر به برخی از روش‌ها اشاره شده است.
1 -  دو قاشق غذاخوری آب انار را با مقدار مشابه خامه ترش کم چرب و آبلیمو مخلوط کنید. مواد را روی صورت قرار داده و پس از 15 دقیقه این ماسک را با آب سرد آبکشی کنید.
2 - دو عدد پسته را با پوست آسیاب کنید. دو قاشق غذاخوری آب انار و یک قاشق چایخوری آبلیمو را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و این ماسک را روی صورت خیس به مدت یک الی دو دقیقه بمالید. در پایان با آب سرد آبکشی کنید.
3 -  یک قاشق غذاخوری آب انار را به مخلوطی از یک زرده تخم‌مرغ، یک دوم قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید. ماسک به دست ‌آمده را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار داده؛ سپس با آب گرم آبکشی کنید.
دانه انار برای پوست‌های خشک توصیه نمی‌شود ‌اما به علت دارا بودن ویتامین‌های فراوان می‌توانید ماسک زیر را‌ امتحان کنید.
4 -  یک قاشق غذاخوری آب انار را با همان میزان خامه ترش و یک قاشق چایخوری روغن گیاهی مخلوط کنید. ماسک به دست‌ آمده را روی صورت بمالید و پس از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.
5 - هسته دانه‌های انار را خشک و آسیاب کنید؛ دقت کنید این کار را تا حدی انجام دهید که به صورت آرد در نیاید. سپس یک قاشق غذاخوری هسته آسیاب شده را با نصف قاشق چایخوری نمک ساییده شده و دو قاشق غذاخوری ژل یا فوم شست‌و‌شوی صورت خوب مخلوط کنید. در انتها ماسک را به مدت دو دقیقه به آرامی روی صورت ماساژ دهید و با آب سرد بشویید.
 

 




تاریخ : یکشنبه 92/5/6 | 3:15 عصر | نویسنده : 09

حمد باد خداوندى را که سخنوران در ثنایش فرو مانند و شمارندگان از شمارش نعمتهایش عاجز آیند و کوشندگان هر چه کوشند ، حق نعمتش را آنسان که شایسته اوست ، ادا کردن نتوانند . خداوندى ، که اندیشه‏هاى دور پرواز او را درک نکنند و زیرکان تیزهوش ، به عمق جلال و جبروت او نرسند . خداوندى که فراخناى صفاتش را نه حدّى است و نه نهایتى و وصف جلال و جمال او را سخنى درخور نتوان یافت ، که در زمان نگنجد و مدت نپذیرد . آفریدگان را به قدرت خویش بیافرید و بادهاى باران زاى را بپراکند تا بشارت باران رحمت او دهند و به صخره‏هاى کوهساران ، زمینش را از لرزش باز داشت.                                                                

 


 






  • فصل زمستان
  • قالب بلاگفا
  • زیبا مد
  • صبح